vrijdag 29 juli 2011

Tips voor vakantie!

Ik ben weer teruge en Femke komt ook bijna weer teruge! (: Ik kan weer artikelen maken en dit keer wou ik het doen over vakantie tips. Hieronder staan wat tips voor jullie

Slapen
- Neem een luchtbed mee (of zo’n kleiner luchtbedje dat je normaal gebruikt om op het water te liggen, bij een speelgoedwinkel te koop, die zijn niet zo lomp groot). Zo’n matje lijkt mij veel minder comfortabel, maar daar heb ik geen ervaring mee.
- Slaap in een goede waterdichte tent.
- Gebruik een zachte sweater of vest (eventueel met een handdoek er omheen) alskussen. Je eigen kussen meenemen is misschien een fijn idee, maar het is ook een enorm gesleep.
- Neem een zaklamp(je) mee, fijn voor ‘s avonds in de tent en om ‘s nachts eventueel de wc te zoeken.
- Een boek mee! Of misschien een mp3-speler en oortelefoontjes (maar dat is misschien meer wat voor onderweg).
- Neem een klein bakje of zakje mee om je oorbellen en sieraden in te bewaren als je gaat slapen.
- Denk aan oordopjes. Het kan lawaaiig zijn!
Hygiëne & beauty
- Ik neem aan dat je dit ook al had bedacht: neem mini’s of samples mee (shampoo, douchegel, tandpasta, deodorant).
- Neem zo’n klein flesje desinfecterende handgel mee waarbij je geen water nodig hebt om je handen mee te wassen.
Wegwerpwashandjes nemen weinig ruimte in en je hoeft niet te wachten tot ze droog zijn voor je ze weer kunt gebruiken.
- Neem sowieso een handdoek mee. Er bestaan ook speciale sneldrogende handdoeken, maar ik vond die het lichaam niet zo fijn afdrogen.
- Als je je make-up wilt gebruiken: neem een toilettasje met basic cosmetica mee en een pakje reinigingsdoekjes. Zo haal je ‘s avonds makkelijk je make-up er af. Het handigst is om voor multi-purpose producten te gaan en zo klein mogelijke verpakkingen. En hey, je bent op een festival, dus laat de smokey eyes maar zitten. Waterproof mascara is wel een must!
Kleden
Slippers! Fijn om op te douchen, maar ook om even snel naar de wc te gaan ‘s nachts. Of als je hele leuke hebt, om gewoon het festivalterrein mee op te gaan.
- Ga voor comfortabele schoenen. Ik doe mijn (oude) Vans aan, in ieder geval wanneer er geen regen voorspelt wordt.
- Als het regenachtig weer is, is het een idee regenlaarzen mee te nemen en een regenjas of poncho.
- Bouw je kleding op in laagjes en kleed je vooral ‘s nachts warm aan, het koelt ‘s avonds erg af. Als het koud is, doe dan een muts op, hierdoor houd je 70% van je lichaamswarmte vast.
- Neem genoeg sokken en ondergoed mee, in geval van vies en nat worden.
Voorbereiden
- Laad je telefoon zo kort mogelijk van tevoren op, dan kun je er het langst mee. Of neem een reservetelefoon mee. (Sommige telefoons, zoals van die lompe Nokia’s, hebben een lange batterijduur en kunnen het hele festival mee).
- Ik neem zelf mijn juice pack mee, dat is een externe batterij voor mijn iPhone. Zo heb ik aan het eind van het festival nog wat aan mijn batterij. Verder gebruik ik mijn telefoon gewoon niet het hele weekend, waarom zou ik? Ok, misschien één keer om een fotootje te Twitteren 
- Zorg ervoor dat je genoeg contant geld bij je hebt. Ik weet niet of je op Solar kunt pinnen, maar als dat kan is de kans groot dat er lange rijen voor staan.
- Het is ook handig een leuk klein schoudertasje bij mee te nemen voor op het festivalterrein om je geld (en andere belangrijke spulletjes) in te stoppen.
- Simpele dingen als vuilniszakken, plastic zakken en zakdoekjes komen altijd van pas.
- Neem pijnstillers mee (en medicijnen als je die slikt). Denk ook aan de pil. En eenflesje water om het mee in te nemen. (Sowieso fijn om bij je te hebben).
- Ik weet niet hoe Solar is, maar het is waarschijnlijk beter alles in een backpackmee te nemen dan in een weekendtas of draagtas.
- Denk ook na over waar je je sleutels en andere waardevolle spullen bewaart. Iedereen doet dat anders, je kunt het de hele tijd bij je dragen, maar je kunt het ook verstoppen in de tent.

1 opmerking: